marți, 6 august 2013

ODA 38



    ODA 38.

    O descriere frumoasă a puterii adevărului.

    1 M-am aşezat în lumina Adevărului ca într-o caleaşcă:
    2 iar Adevărul m-a luat și m-a purtat pe braţele Sale: și m-a ferit de întunericul gropilor şi  de povârnişul prăpastiilor, de ascuţişul stâncilor şi de furia valurilor:
    3 Și a devenit pentru mine adăpostul mântuirii mele, iar braţele Sale m-au purtat către viaţa veşnică:
    4 Și m-a însoţit peste tot şi a fost odihna sufletului meu, și m-a ferit de rătăciri, pentru că Adevărul grăia peste tot, în locul meu;
    5 Şi calea mea a fost netedă, pentru că am umblat în El;
    6 Și n-am picat în greşeală, pentru că am ascultat Adevărul.
    7 Am fugit de păcat şi răul s-a îndepărtat de mine: căci Adevărul m-a călăuzit pe calea cea dreaptă, și
    8 orice n-am ştiut, el m-a făcut să înţeleg, mi-a arătat toate otrăvurile păcatului, și rănile morţii pe care eu le credeam dulceaţa sufletului meu:
    9 Și am văzut urâciunea Păcatului, ca o mireasă  care îşi ascunde stricăciunea sub podoabele ei, şi ca mirele care îşi ascunde urâciunea sub amăgirea înşelăciunii (seducţiei, ispitirii);
    10 Și am întrebat Adevărul "Cine sunt aceștia?", Și El mi-a zis, "Aceştia sunt înșelătorul și greşeala (ispita şi păcatul):
    11 Și sunt precum mirele şi mireasa lui: care duc în rătăcire și amăgesc întreaga lume:
    12 Și au chemat pe mulţi la nunta lor (p.. 138)
    13 și le-a dat să bea din licoarea otrăvită a lor, care le-a şters  înțelepciunea și cunoaşterea, și i-a aruncat în neştiinţă;
    14 Și apoi, i-au lăsat să plece, iar aceştia au căzut pradă Păcatului, care s-a bucurat că ei au uitat de suflet, şi  nici nu-şi caută sufletul lor."
    15 Dar eu am fost făcut înțelept, astfel încât să nu cad în mâinile înșelătorului, și am fost fericit pentru că Adevărul a mers cu mine,
    16 Și am fost trezit la viaţă, și am fost mântuit,
    17 și sufletul meu l-am aşezat în mâna Domnului: pentru că El mi-a  dat viaţa.
    18 În Adevăr mi-am aşezat rădăcinile sufletului meu și El îl udă, îl creşte, iar roadele sale vor fi veşnice.
    19 Şi rădăcinile sufletului meu s-au înfipt adânc, şi a răsărit și s-a înălţat, și a devenit un pom puternic cu ramuri umbroase;
    20 și numai Domnului I se cuvine slava căci El l-a semănat şi El l-a crescut: cu grija Sa și cu binecuvântarea buzelor Lui,
    21 Mângâindu-l cu dreapta Sa, și descoperindu-i cele nearătate ale înţelepciunii Sale.
    Aleluia.


____________

Imaginea: Julius Schnorr von Carolsfeld 

Joseph Sold into Slavery




0 comentarii:

Blogger Tips And Tricks|Latest Tips For Bloggers Free Backlinks
 

Copyright © Solomon si David Design by Free CSS Templates | Blogger Theme by BTDesigner | Powered by Blogger